Cabbar ŞIKTAŞ Ramazan da Ne Gördüm
Tüm Yazılar

Cabbar ŞIKTAŞ

Ramazan da Ne Gördüm

Aslında Ramazan ayının her anı çok önem taşır. Kalp gözüyle bakabilen Ramazan ayının Allah’ın ayı olduğunu rahatlıkla görebilir.  Bu ay içerisinde insanların yüzüne yansıyan o maneviyat çok bambaşkadır.
Akşam ezanları arasında 10 dk. zaman farkı vardı. Sabah ezanlarının kimisi aynı, kimisi 20-30 dk. Sonra okunuyordu. Aslında çokta önemli değildi. Sonuçta herkes bu duruma alışmış sanırım. Bizim caminin ezanı demeye başlamış millet. Yani bizim cami ezan vermişse sorun yok demektir. Oysa din bu değil ve bu yüzden çokta önemli değil diyorum. On dakika erken veya geç iftar etmek çokta önem taşımıyordu benim için. Ya da sahuru yarım saat önce veya sonra bitirmekte önemli değildi. Bayramın bitiminden hemen sonra saat 03’e 20 kala okunan ezan, bir gün sonra 03.30 gibi okunmaya başlaması eminim sizin de ilginizi çekmiştir. Yani bu da demek oluyor ki içtihat farklılığı olsa da hiç kimse saatleri tutturamıyor. Ya da herkesin kendine göre bir ihtiyat saat ayarlaması varmış demek ki.

Dedim ya çok da önemli değil. Biz vazifemizi yaptık, orucumuzu tutup ibadetimizi yapmaya çalıştık, inşallah Allah kabul etmiştir.

Geçenlerde şunu söyledim.

Ben alim değilim, avam’ım. Dini konularda çokta fazla bilgi sahibi değilim. En azından ritüelleri bilebilirim. Ama Allah’ın var oluşuna bütün kalbimle inanıyorum. O yüce yaradan varsa ve gerçekten hükümleri bizlere emirse, öncelikle uymayan Dini Alimler ya da alim olduğunu iddia edenler çok fena hesap vereceklerdir.

Dünya’nın yüzde doksanı Çarşamba günü bayram etti, biz Salı günü bayram ettik. Gökyüzünde kızıllık varken iftar ettik, gerçek sahura bir saat kala yemekten içmekten insanları men ettik o bir tarafa, vakti gelmeden insanlara sabah namazı kıldırdık. Yani bir şey ya vardır, ya da yoktur. Var ise neden uyulmaz, yok ise neden varmış gibi uygulanır. Allah akıl fikir versin, daha da bir şey söylemiyorum.

ŞEHİT ANALARI

Bayrama birkaç gün kala yine Iğdır’ın Aralık ilçesinde şehit verdik. 3 Şehidimiz ve 4 yaralımız vardı. Onlara yardıma giden askeri araç devrilmiş ve orada da 3 yaralımız vardı. Yine yurdun çeşitli bölgelerinde başka şehitlerimizde vardı. İnanılmaz bir hüzün çökmüştü üzerime, anamın elini öpüp bayramını kutladığımda bile şehit aileleri gelmişti aklıma.

Hep ana diyoruz ama babalarda çok derinden ağlarlar. Çoğu zaman gözyaşlarını içlerine akıtırlar. Ayakta duracak dermanları olmasa da yine de dik durmaya çalışırlar.

Hele bacılar, kardeşler, eşler, çocuklar, amcalar, dayılar. Hıçkırıklarının arşı inlettiğini bilemezsiniz işte. Onun için derler ya ateş düştüğü yeri yakar. Biz üzülürüz, onların yürekleri çatlar. Acıları hiç dinmez. Gözyaşları hiç kurumaz. Yüzlerini gözyaşları ile silerler.  Elbette vatan sağ olsun. Ama keşke analar hiç ağlamasa. Yürekler hiç yanmasa, çocuklar yetim kalmasa, eşler dul kalmasa, vatanımız huzur içinde olsa…

Bu sebepten ötürü bayramlaşmaya gitmedim. Oturdum iş yerinde gazete okudum. Gelen eş, dostla bayramlaştım.

SULTANTOPU

Bana göre en güzel bayramlaşmanız Sultantopu Hudut Karakolu olmuştur.

Elbette bir Vali olarak bütün şehri gezmeniz, birlikleri, hastaları, şehit ailelerini, gümrüğü, hatta Nahcivan gümrüğünü ziyaret etmeniz çok yerinde olmuştur. Ama bana göre en doğru hareketiniz 1993 yılında 18 şehit verdiğimiz küçük Ağrı ile büyük Ağrı dağının arasında bulunan Sultantopu Hudut karakolunu ziyaret etmeniz olmuştur.

Iğdır Valisi Enver Ünlü’nün bu ziyareti elbette oradaki kahraman Mehmetçiğimize moral ve motivasyon vermiştir.

VAN’DA PANSİYONLAR DEVREYE GİRDİ

Bayram öncesi Iğdır Valisine, Iğdır Belediye Başkanına ve Iğdır Ticaret Odasına çağrıda bulunmuş, İran’dan gelecek olan turistlerin Iğdır’a çekilebilmesi için bir çaba harcanması gerektiğini vurgulamıştım.

Bizde henüz bir kıpırdama olmadı ama Van’da otellerde yer kalmadığı için, okulların pansiyonlarını gelen İran’lı turistlere açmışlar.

Yani Milli Eğitime ait yatılı okulların pansiyonları ülkemize bayram tatili için gelen İran’lı turistlere tahsis edilmiş. Bu bence on numara bir durum. Van’ın bu organize hareketine gıptayla bakıyorum.

Keşke Iğdır’da da böyle bir organize durum ortaya konulabilse, Iğdır’ın dinamikleri hep birlikte hareket edip Iğdır’ı kalkındırabilse, güçlü bir iş adamı veya iş adamları ortaklığı ile Iğdır’a yakışır bir AVM kurabilse, hep keşke diyoruz ama bir türlü sonunu getirmiyoruz.

SABAH AŞI

Iğdır Belediye Başkanı Yaşar Akkuş bayramda camilerin önüne stant kurarak sabah aşı ikram etti. Bayram Namazı kılıp camilerden çıkan vatandaşa sabah aşının ikram edilmesi güzel bir hareket olarak görüldü. Ayrıca Bayram süresince de belediye halk otobüsleri de vatandaşa ücretsiz servis hizmeti verdi.

GÜVENDEYDİK

İçişleri bakanlığının talimatı ile Polis ve Jandarma güvenlik kontrollerini sıklaştırmakla beraber, sürücülere emniyet kemerinizi takın, hız sınırını aşmayın uyarısında bulunarak  bayram kutlaması yapması birçok kazayı önlemiş, meydana gelen kazalarda ise emniyet kemerinin takılı olması can kaybını azaltmıştır.

Her zaman ceza kesmek çözüm olmuyor. Güzel bir üslupla yapılan uyarı daha etkili olabiliyor.

Henüz yorum yapılmadı!

Bu içerik için yorum yapılmadı. Yorum yapmak için aşağıdaki formu kullanınız.

Yorum Yaz!

E-Posta adresiniz yayınlanmayacaktır.
* İşareti olan alanlar gereklidir.